Ortodonti (Diş Teli) Fiyatları Nelerdir?

Ortodonti tedavisinin önemi

Ortodontik tedavi, dişlerdeki çapraşıklığı ve çeneler arasındaki uyumsuzluğu düzelterek; sadece estetiğe yönelik olmayıp, ileride muhtemel olan dişeti hastalıkları ve alt çene eklemindeki problemlerini önlemenin yanı sıra çiğneme fonksiyonunu ve bozuk olan konuşmayı düzeltmeye yardımcı olmaktadır.

Ağız sağlığımızın bozulması, sindirim sistemimizde meydana gelen sorunları da beraberinde getirir. Bu bozukluklar bizim psikolojimizi de etkileyecektir. Böyle olunca da hem sağlıksız bir ağız hem de sağlıksız dişlere sahip olabiliriz.
Ortodonti tedavilerinin temel amacı; çiğneme fonksiyonunun düzeltilmesi, konuşma fonksiyonunun düzeltilmesi, ağız temizliğinin daha iyi sağlanmasına yardımcı olunması, estetiğin sağlanması ve hastanın kendine olan güvenini arttırarak psikolojik destek sağlamasıdır.

Ortodontik tedavilerin ilk görevi ebeveynlere düşmektedir. Çocuklarına ağız sağlığı hakkında bilgi vermesi ve yönlendirmesi gerekir. Çocukları özellikle küçük yaşlarda alışkanlık kazandırılması ciddi sağlık sorunlarını engellemekle beraber diş sağlığının yaratacağı problemlerinde önüne geçmiş olursunuz. Çocukların genellikle 7 yaş civarında ana dişlerinin artık çıkmaya başladığı zamanlarda çapraşıklık, çift sıra dizilimi, kesici dişlerde önlü arkalı dizilim, alt çenenin bir tarafa doğru kayması, üst ve alt çenede olan büyüklüklerin görüldüğü durumlar olabilir. Çiğneme sırasında çenede ağrı ve baskı oluşabilir.

Bunlardan en az biri dahi görünse bile yapmanız gereken bir ortodontiste başvurmaktır. Erken tedavi yöntemleriyle şekil bozuklukları ve oluşabilecek hastalıkların önüne geçmiş olursunuz. Diş bozukluğunun yarattığı psikolojik sorunları da göz önünde bulundurduğumuzda, diş sağlığının önemini bir kez daha anlamış oluruz.

Yetişkinlerde de ortodonti tedavi kullanılabilen tedavi yöntemidir. Erken tedaviye başvurmak, başarı oranı ve süresi açısında avantaj sağlamaktadır. Çocuğu ortodontiste erken yaşlarda, gelişim çağında getirmek tedavinin erken müdahalesine olanak sağlayacağı için avantajı büyüktür. Böylece amaç, büyüme ve gelişmeden yararlanmaktır. Ortodonti tedavisinde erken teşhis ve müdahale çok önemlidir.

Ortodontik tedavi neden yapılır?

Ortodontik tedavi birçok nedenlerden dolayı yapılabilir. Mesela, herkesin ilk önceliği estetiktir. Hastalar çoğunlukla dişlerindeki estetik kaygılardan dolayı, dişlerinin çapraşık olması gibi, diş hekimlerine başvururlar. Esasında, estetik tabii ki de önemlidir ama bunun yanında, ağız hijyenine de büyük katkı sağlamaktadır. Düzgün bir diş yapısına sahip olduğunuzda ağız hijyeninizi sağlamak çok daha kolaydır. Bir diğer neden ise düzgün konuşabilmektir. Mesela ön açık kapanış, dişlerin ön tarafı tam birleşmediğinden dolayı formasyon yani konuşmayı etkiler, bu durumda ortodonti tedavisiyle giderilir.

2018 ortodonti fiyatları nelerdir?

Ortodonti fiyatları yapılan tedavinin niteliği, tedavinin yapıldığı merkez, tedavide kullanılan malzemeye veya diş teline göre değişebilmektedir. Diş teli fiyatları ayrıca Türk Diş Hekimleri Birliği tarafından her yıl için ayrı olarak yayımlanan tarifeye göre belirlenir. Bu arada devlet diş düzeltme masraflarını karşılamaktadır. Fakat anlaşmalı olduğu bazı kliniklerde ortodonti indirimleri mevcuttur.