Kompozit Dolgu ( Bonding ) Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kompozit reçine, içerisinde silikon dioksit parçacıkları barındıran plastik bir karışımdan ibaret olmaktadır. Bu malzeme diş ile aynı renge sahip olması nedeniyle beyaz dolgu olarak adlandırılır. Tedavinin ilk uygulandığı yıllarda yalnızca ön dişler için kullanılırken, günümüzün teknolojisiyle geliştirilerek, çiğneme basıncına dayanıklı ve daha az aşınan dolgu maddesi olarak arka dişlere de başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Bonding günümüzde en sık ve son uygulanan koruyucu diş tedavilerinden biridir. Genellikle en az diş kaybıyla bu işlem gerçekleştirilmektedir. Dişin rengini veya şeklinin değiştirmek, diş problemlerini gidermek amacıyla tercih edilmektedir. Bu doğrultuda kullanılan mikrofil açanlar, doğal dişin dış yüzeyine tutunarak şekilde ve renk bozukluğunu kolaylıkla giderebilir.

Bonding aşamaları ve tedavi süresi

Hastaların bu tarz şikâyetlerinin giderilmesi amacıyla başvurdukları merkezlerde tedavi aynı gün içerisinde, tek seansta bitirilmektedir. Tedaviye başlamadan önce renk skalası yardımıyla diş rengi tespit edilir ve buna uygun renkte kompozit reçine hazırlanarak, dolgunun daha doğal ve estetik görünmesi sağlanır.

Kompozit dolgu tedavisinde öncellikle hastanın ağız ve diş sağlığı kontrol edilir. Diş çürükleri temizlenir, diş oyuğunda uygun zemin ve kavite oluşturulduktan sonra dişe maddenin tutulabilmesi için bir miktar asit uygulaması yapılır. Daha sonra diş rengine göre hazırlanan kompozit malzeme istenilen dişe uygulanır. Maddeye uygun şekil verildikten sonra dolgunun sertleşmesi için özel bir ışık kaynağı tutulur. Olası diş yüksekliğine karşı ağız kapama problemleri giderildikten sonra, cilalama işlemi yapılır ve tedavi sonlandırılır. Yalnızca bir diş için yaklaşık 30 dakika süren bu tedavi, aynı gün birden fazla diş için uygulanabilmektedir.

Kompozit dolguların ağızda kalma süresi ne kadardır?

Kompozit dolgular yaklaşık olarak 7-10 yıl kadar ağızda kalabilir. Bu süre kişinin diş sağlığına dikkat etmesi ve tedaviyi uygulayan merkezin tecrübesi doğrultusunda değişebilmektedir.

Kompozit dolgu ( Bonding ) çocuklara uygulanabilir mi?

Bu tedavi yöntemi hemen hemen her yaş grubuna uygulanabilmektedir. Çocuklar, gençler, yetişkinler ve yaşlılar bu yöntem sayesinde dişlerin hem estetik hem de işlevsel yönünü arttırabilir.

Kompozit dolgu tedavisinin avantajları nelerdir?

• Bu tedavinin en büyük avantajı kişinin estetik kaygısını giderebilmesidir.
  • Kompozit dolguların bir diğer avantajı ise tedavinin çok kısa bir sürede gerçekleştiriliyor olmasıdır. Yalnızca bir gün içerisinde birden fazla dişe uygulanabilir.
  • Kompozit dolgular amalgam dolguların aksine arka dişlere ve ön dişlere de uygulanabilmektedir.
  • Kompozit dolgu tedavisinde kişinin diş rengine sahip dolgu malzemeleri kullanmaktadır. Böylece daha doğal ve estetik bir görünüm elde edilebilir.
  • Bu dolgular, kimyasal yapısı gereğiyle diş ile daha iyi birleşirler. Amalgam dolgularının birleşim yerlerinde gelişim gösteren çürükler, kompozit dolgularda görülmemektedir.
  • Ayrıca bu dolgular dişlere iyice bağlandığı için diş dokularını destekler, kırılmaları ve sıcaklık hassasiyetinin iletimini engeller.
  • Diğer bir avantajı ise ağrısız olmasıdır. Bazı durumlarda dişi uyuşturmaya bile gerek duyulmadan işlem uygulanabilmektedir.

Dezavantajları nelerdir?

• Kompozit dolgu tedavisinden sonra kısa süreli diş hassasiyeti yaşanabilmektedir. Geçici bir durum olsa da, devam ettiği sürece mutlaka diş hekimine başvurmanız gerekir.
  • Diş yapısını etkileyen ve boyama özelliği olan kola, kırmızı şarap ve çay gibi içeceklerin yanı sıra sigara kullanımı da kompozit dolguların renklenmesine neden olmaktadır.
  • Doğal bir diş yapısına sahip olamamasında dolayı, sert ve kabuklu besinlerin tüketilmesine dikkat edilmesi gerekir.