İmplant Yaşlılığa Yapılan Bir Yatırımdır!

İmplant uygulamaları yaşlılığa yapılan bir yatırım olduğundan, kaliteli malzeme kullanılarak ve deneyimli doktorlar tarafından yapılmalıdır. Kişide sistemik bir sorun bulunmuyorsa, dişi olmayan her hastaya implant uygulaması yapılabilir. Alt ve üst çenede kemik bulunmuyorsa, kemik oluşturma yöntemiyle implant ve sabit dişler yapılabilir. Yani implant ömür boyu kullanılabilecek bir uygulama olarak kabul edilmelidir.

İmplant dişsizliğe her açıdan çözüm olur mu?

İmplant uygulaması çene kemiği içine yapılan yapay köktür. Çene kemiğine yerleştirilen implant titanyum malzemeden yapılır. Üzerine yapılan diş ise genellikle porselen olur. Kişideki diş sayısı ve ağız yapısı yapılacak implant uygulamasını belirler. Hastaya tek diş yapılacaksa, yan dişlere köprü yapılacağına implant uygulamasıyla üzerine tek diş yapılır. Çok sayıda dişsiz alan varsa ve arkada diş bulunmuyorsa, köprü yapılabilmesi için 3-4 tane dişe, 2-3 tane implant uygulaması yapılır.

İmplant uygulaması hangi yaşta yapılabilir?

Ağızda olan her hastalığın tedavisinde implant uygulanabilir. Ancak bunun için kişinin çene kemiğinin gelişimini tamamlamış olması gerekir. Bunun için yaş sınırı 18 olarak kabul edilmiş olsa da, bazı durumlarda 20 yaş olarak uygulanabilir. Bunu tespit edebilmek için, el bilek grafisi çekilmesi gerekir. Bu şekilde çene kemiğinin gelişimini tamamladığı tespit edilmiş olan herkese uygulama yapılabilir.

İmplant uygulamasının sonrası önemli midir?

İmplant bir ömür kullanılmak üzere yapılmaktadır. Bu uygulama için kullanılan ve kalitesini ispat etmiş olan markaların sayısı oldukça azdır. Bu yüzden kaliteli malzeme kullanımı son derece önemlidir. Çünkü hastaya sadece implant uygulamasını yapıp, üzerine protez dişi takmakla işlem bitmemektedir. İmplantın 5-7 sene sonra sorun çıkarması durumunda, implant üretimini yapmış olan firmanın servis hizmetini veriyor olması son derece önemlidir. Bu nedenle hastaların implant uygulamasından önce doktorlarını ve bunların kullanmakta olduğu implant markalarını bilmeleri ve kaliteden emin olmaları gerekir.

İmplant uygulamalarının hepsi başarılı olur mu?

Ağız içine implant uygulaması kararıverilirken, çok sayıda etkenin göz önüne bulundurulması gerekir. Öncelikle implant yapılacak hastanın sağlığı yerinde olmalıdır. Bunun yanında uygulama sonrasında iyileşme gücü bulunmalıdır. Yani hastada kontrol altına alınamayan şeker hastalığı gibi sorunların olması halinde, iyileşme sorun olabilir. Hastada bazı komplikasyonlar gelişebilir. Hasta tedaviden önce muayene edilerek, uygun implant ve yerleştirme yöntemi seçilmelidir. İmplantın yerleştirilmesinden sonra, hastalar tarafından özenle bakılmalıdır. Bu ihmal edilirse komplikasyonların ortaya çıkma olasılığı artar. Ayrıca alkol ve sigara kullanan hastaların implant başarısı olumsuz olarak etkilenir. İmplantların bir ömür kullanılacağı göz önüne alınırsa, bunlara dikkat edilmelidir.

İmplantların ömrü ne kadardır?

İmplantın başarılı olması ve uzun ömürlü olması farklı etkenlere bağlıdır. Ağızda yapılmış olan implantlar otuz yıl kadar hiç sorun çıkarmadan kullanılırlar. Hastanın genel sağlık durumu ve implantlara yaptığı bakım bunların ömür boyu kullanılmasını sağlayıcı etkenlerdir. Bu riskler konusunda doktorunuzdan gereken bilgileri alabilirsiniz.

İmplant kararında yaşlılık etken midir?

İmplant yapılmasında hastanın sağlıklı olması yaştan daha önemlidir. Yaşı 70-80 olan çoğu hastanın cerrahi açıdan taşıdığı risk, genç fakat sağlığı yerinde olmayan hastalara göre daha azdır. Fakat yaşı fazla olan kişilerin implant ihtiyacı daha fazladır. Bunun sebebi ağızda daha fazla diş kayıplarının olmasıdır.

İmplant uygulaması vücut tarafından reddedilir mi?

İmplant malzemeleri vücut için yan etkisi olmayan maddelerdir. Bu maddeler yoğun denetimlerden geçirilmiştir. Genellikle titanyum gibi malzemelerden ve canlı organizma parçası bulunmayan benzer maddelerden yapılırlar. Bu yüzden vücut tarafından reddedilme riski bulunmamaktadır.

İmplant uygulaması kanser riskine neden olur mu?

Bu konuda implantların kansere neden olabilecek bulgularına rastlanmamıştır. Bu yüzden güvenle, ömür boyu kullanılabilirler.

İmplantların başarısı kesin olur mu?

Bu uygulama ağız içine yapıldığından ve kişinin kontrolü altında olduğundan, bunun için bir garanti verilemez. Bu vücuda yapılan organ nakline benzetilebilir. Kişinin sağlık durumu ne kadar iyi olursa, yapılan implant uygulaması başarılı ve uzun ömürlü olur. Bu nedenle doktorunuzdan gereken bilgileri almalı ve uygun zamanlarda muayene edilmesini sağlamalısınız. Burada başarı hastanın ve doktorun çabasıyla olur.

İmplant uygulaması harcanan paraya değer mi?

İmplant uygulaması oldukça pahalı bir tedavidir. Bunların imalatında kullanılan malzemenin ithal getirilmesi, implantın sağlıklı bir şekilde üretilmesi için yüksek bir teknolojiye gereksinim olması bu tedavinin fiyatını yükselten unsurlardır. Fiyatların dövize endeksli olarak belirlenmesi yüzünden, sabit bir fiyat uygulaması yoktur. İmplant tedavisinin uzun ömürlü olması nedeniyle, bu unsurlar fazla önemli olmamalıdır. Çünkü kaliteli malzemeyle üretilen, sağlıklı olan implantlara verilen para gerçekten sağladıklarıyla kıyaslandığında, iyi bir yatırım olarak kabul edilmelidir. Bunları yaşlılığında bile kullanan hastaların yaptıkları bu yatırımdan memnun olduğu görülür. Diş sağlığı genel sağlığın korunması açısından oldukça önemlidir. Dişlere normal protezlerin yapılması sırasında daha az para harcanmış olsa da, bunlar en fazla 5 yıl sonra yeniden değiştirilmektedir. Bunlar dikkate alındığında, implanta yapılan harcamanın aslında fazla olmadığı görülebilir.

İmplant tedavisinin avantajları ve bakımı nasıl olmalıdır?

Bu tedavi hastalara daha iyi çiğneme ve her istediğini yeme şansı verir. Kişilerin özgüvenini kazanmasına yardımcı olan bir uygulamadır. Ayrıca implant uygulanan kişilere daha estetik bir görünüm sağlayan bir tedavidir. Hastaların yaşamlarında mutlu olmasını sağlar. Her şeyden önemlisi kişilerin sağlıklı beslenmesine yardımcı olur. Bu yüzden uzun soluklu bir tedavi olarak kabul edilir. Uygulamanın sağlıklı bir şekilde, kaliteli bir malzemeden yapılmasının yanında, sonradan kişiler tarafından bakımlarının yerine getirilmesi son derece önemlidir. Bu şekilde yaşlılıkta bile kullanılabilecek şekilde sağlıklı ve sağlam kalabilirler. Yaşlılığa yapılan bu yatırımın yapıldıktan sonra bakımlarının gerektiği gibi yapılmalıdır.