İmplant Yaptırmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

İmplant, yitirilmiş olan dişin yerine cerrahi tekniklerle, çene kemiğine uyumlu gerçek diş kökünü taklit eden, yapay diş yerleştirilmesi anlamına gelir. İmplantlar titanyumdan üretilmiştir, diş kökü işlevini taklit etmek üzere farklı farklı şekillerde dizayn edilmiş, yüzey yapısı kemikle adaptasyonunu sağlayan metal yapılar demektir. İmplantlar için özel gelişmiş teknoloji gerektirir. İlk olarak implantın ne olduğunu bilmek önem teşkil eder. İmplant; travma, çürük ya da diş eti hastalıkları sebebiyle yitirilen dişlerin yerine uygulanan vida şeklinde yapay diş kökleri anlamına gelir. Titanyumdan uygulanan implantlar dokuya uyumlu materyallerdir ve günümüzde doğal dişlere en iyi alternatif olarak tercih sebebidir.

Unutulmaması gereken ise, implant tedavisini uygulayacak olan hekimin deneyimi ve bu konudaki bilgisi en önemli noktadır. İmplant tedavisi sağlığa yapılan bir yatırımdır.

İmplant Diş’in Faydaları:

Bu uygulama, tek diş kayıplarında köprü yapmak yerine tercih edildiğinde, etraftaki dişlerin kesilmemesi için ve fazla sayıda diş kayıplarında hareketli protezler yerine sabit protez tercihlerine imkan vermesi veya hareketli protezlere sağlam alt yapı hazırlaması bakımından önem teşkil eder.

Dişsiz kalan kemik bölgesi, içinde diş olmadığı ve işlev dışı kaldığı için zamanla daralma yaparak, küçülmeye neden olur. Protez tutuculuğu için kemik giderek yetersiz kalmaya başlar, aynı şekilde implant  yerleştirilmek istenen  bölgeye de kemik kalınlığı ve yüksekliği yetersiz kalabilir. Dişsiz bölgeye implant yerleştirilmiş olmasıyla kemik tekrar fonksiyon kazanacağı için bu gibi kemik yitirmelerinin önüne geçebilmek adına da önem taşır.

İmplant Kimlere Uygulanabilir, Kimlere Uygulanmaz?

Her kişiye implant uygulaması yapılamaz. Kimi zaman hiç implant yapmamak daha uygun görülür.
Genel sağlık durumu bozuk hastalarda, kötü alışkanlıklara sahip kişilere, çene kemiği yapısı uygun olmayan bireylere, implant uygulanması doğru olmayacaktır. Sistemik hastalıklar, çok fazla sigara tüketimi ya da diş sıkma gibi kötü alışkanlıklar, uzun süre dişsiz kalma ya da diş eti hastalıkları ve kötü alışkanlılar sebebi ile kemik erimeleri ilerlemiş ise mevcut kemik yapısı implant uygulamasına uygun  bir yapıda olmaz.

İmplant Yaptırmadan Önce Dikkat!

İmplantlar çene kemiği içine, canlı dokuya yerleştirilecek yapılardır. ”beğenmedim, çıkartalım” deme gibi bir olasılık olmaz.
İmplant cerrahisi, prosedürünü ve piyasada olan bu kontrolsüz implant çeşitleri ile düşük ücretlerle yapılann implat uygulamalarının güvenilirliğinden kuşku duyulması gerekir.

İmplant Hangi Durumlarda Uygulanır?

Tek ve çok sayıda diş kayıplarında uygulanabileceği gibi bütün dişlerin eksik olduğu durumların tedavisinde dental implant yöntemi uygulanmaktadır.

Tek diş kayıplarında sağlam olan çevre dişler kesilerek standart köprü protezi uygulamak mümkündür ancak komşu dişlere dokunulmadan da kayıp olan diş yerine bir tane implant yerleştirilerek sağlıklı bir tedavi uygulaması mümkün olabilir.

Çok sayıda diş kayıplarında iki ya da daha fazla implant uygulaması ile sabit köprü tedavisi uygulanabilmektedir.

Bütün dişlerini yitirmiş birisi için ise tam protez ismi verilen damak protezleri uygulanır. Tam protezlerde ortaya çıkan en önemli problemler; çiğneme, konuşma ve tat alma sorunlarıdır. Bunun dışında tam protezlerin tutuculuğunun zayıf olması da başka bir sorun olarak sayılabilir. Bu hastalarda iki ya da dört implant ile tam protezlerin tutuculuğu sağlanabilirken, daha çok sayıda implant yerleştirilerek sabit bir protez de uygulanabilir.

İmplant Tedavisini Kimlere Uygulayabiliriz?

Kemik gelişim tamamlanmış, yeteri kadar kemik hacmi olan, genel sağlık sorunu bulunmayan ya da sistemik hastalığı olup hekimi tarafından kontrol altına alınmış her kişiye implant tedavisi yapmak mümkündür.

İmplant Tedavisi Kimlere Uygulanamaz?

Hastanın genel sağlık durumunda bu tedaviye engel bir hastalığın olmaması gerekir. Kemik yetersizliğinden mustarip kişilerde kemik yapımını önleyen bazı kemik hastalıkları olabilir. Bu gibi durumlarda implant uygulanması yapılmaz.

Ayrıca, ileri derecede diyabet hastalarında da bu tedavi yöntemi uygulamak doğru olmayabilir. Fakat diyabet kontrol altında ise bu uygulamanın yapılmasında sakınca görülmez. Bunlara ilave olarak rutin kortikosteroid uygulanan hastaların da kemik yapısında bozulmalar meydana gelebileceği için hastanın doktoru ile diş hekiminin tedaviye uygun olup olmadığı konusunda görüş birliğine varması gerekir.

İmplant Tedavi Süresi Ne Kadardır?

İmplant iki evrede uygulanan bir tedavi yöntemidir. Birinci evre implantın yerleştirilmesi, ikinci evre ise implant üstü protezin uygulanmasıdır. İlk evrede implant kemiğe yerleştirilir ve 2-3 ay kemik ile implantın kaynaşması beklenir. Bekleme döneminde hastanın dişsiz kalmaması adına 2 gün içerisinde geçici protez uygulaması yapılır. Bazı hastalarda kemik yapısının uygun olması halinde implant yerleştirilmesi ve implant üstü protez aynı gün içerisinde uygulanabilir.

www.dentaluna.com internet sitesinde yer alan tüm açıklamalar tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgilendirmeler kesinlikle tıbbi muayene ve tanı yerine geçmez