Diş İmplantı Tedavisinde Olabilecek Yan Etkiler Nelerdir?

Ağız içinde kaybedilmiş dişlerin yerini doldurmakta, doğal dişlerin özellikleri ile aynı derecede olan işleviyle, estetik görünümü ile beraber oldukça yarar sağlayan diş implantları, bazı durumların meydana gelmesi sonucunda yan etkilere sebep olabilir. Bu nedenden dolayı, tedaviden önce bunların değerlendirilmesinde ciddi yarar bulunmaktadır.

1 ) Ağız içinde bulunan bakteriler sebebi ile yaşanan sorunlar

Hastanın diş eti çekilmesi gibi bir problem yaşaması durumunda, diş implantında kökler açığa çıkabilir. Bu durum bakterilerin o bölgede birikmesine ve zaman içerisinde enfeksiyon meydana gelmesine sebep olabilir. Ancak çok az olarak, bu sorunun gelişim göstermesi halinde yerleştirilen implantın kaybedilme ihtimali söz konusu olabilmektedir. Bu nedenden dolayı, ağız ve diş bakımının aksatılmaması, aynı doğal dişlerde olduğu gibi temizliğe özen gösterilmesi gerekir.

2 ) Enfeksiyon ve iltihap sebebinden dolayı meydana gelen sorunlar

Çene kemiğine yerleştirilmiş olan diş implantı, etrafında bulunan alanda enfeksiyon ve iltihaplanma meydana gelmesi, bazı zamanlarda etkili olabilir. Bu daha çok, ağız hijyenine ve ağız sağlığına dikkat etmeyen ve özen göstermeyen hastalarda karşılaşılan bir durumdur. Ancak bazı durumlarda virüslerin mevcut olması da söz konusu olabilir. Bu durum şeker hastalarında ve fazla sigara içen hastalarda daha çok rastlanmaktadır. Bu sebepten dolayı, şeker hastalarında kan şekerinin kontrol altına alınması, sigara içme alışkanlığı olanların bunu implant tedavisi öncesinde bırakmaları ve tedavinin tamamlanmasından sonra iyileşme döneminde de içmemeleri önerilmektedir.

3 ) Diş implantını vücudun reddetmesi

Bu durum çok nadir olsa da, bazı kişilerde bağışıklık sistemi tarafından kabul edilmeyebilir. Bunun sebebiyet verdiği durum tam anlamı ile bilinmese da, özellikle sigara içenlerde daha çok rastlanmaktadır. Bu nedenden dolayı, sigaranın tedaviden önce bırakılması tavsiye edilmektedir. Bunun dışında diş gıcırdatma problemi olan kişilerde, titanyum alerjisi olanların da, diş implantını reddetme ihtimali de söz konusu olabilmektedir. Bu gibi sorunların daha önceden öngörülmesi oldukça zordur. Ancak hastaların sonradan bu belirtileri iyi takip ederek, doktoruna iletmesi uygun olacaktır. İhtiyaç duyulması halinde, çene kemiğine yerleştirilmiş olan implant yerinden çıkarılabilir.

4 ) Sinirsel sorunların olması halinde

İmplant tedavisinin uygulanması esnasında hastaya lokal anestezi yapıldığı zaman, bazı durumlarda sinirler hasar görebilir. Bu hastada diş etinde hissizlik, ağrı gibi problemlerin meydana gelmesine neden olabilir. Hasta konuşurken, yemek yerken, tıraş olurken zorlama duyabilir. Bu sebepten dolayı, implant tedavisinin uzman bir diş doktoruna yaptırılması önerilmektedir

5 ) Titanyum alerjisinin olması halinde

Titanyum sağlam bir element olması ve kemiklerle mükemmel bir uyum sağlaması sebebi ile implantın üretimi esnasında kullanılmaktadır. Hastalara herhangi bir alerjik etkisi yoktur. Ancak bazı kişilerde titanyum alerjisi görülebilir. Bu nedenden dolayı, implant tedavisinin yapılmasının ardından, hasta rahatsızlık duyduğu için bunların yerleştirildiği yerden çıkarılması söz konusu olabilir. Bu elemente alerjisi olan kişilerde, bağışıklık sisteminde bir takım problemler de meydana gelebilir.

Bu tür yan etkiler diş implantı tedavisinde çok az rastlanan bir durumlardır. Günümüzde oldukça yüksek başarı oranını yakalamış olan ve yaygın bir şekilde kullanılan dental tedavilerin içerisinde bulunmaktadır.