Diş Eti Çekilmelerinin Sebepleri Nelerdir?

Diş eti çekilmeleri genel olarak yanlış fırçalama, kalıtımsal diş eti hastalıklarından ya da kişinin sahip olduğu diş eti rahatsızlıklarından dolayı ortaya çıkmaktadır.

Diş eti çekilmeleri diş hastalıkları gibi besin artıklarının yer edinmesi ile ortaya çıkan bakteri plaklarının bir ürünüdür. Bu sorun ağız hijyenin sağlanamadığı ve ilerleyen zamanlarda kalıcı olarak kişinin maruz kalacağı ciddi bir durumdur. Bu gibi sorunların yaşanmaması için özellikle kalıcı diş eti çekilmelerinin neden olduğu başlıca hijyen kurallarının sağlanmasına özen gösterilmesi gerekir. Diş eti çekilmelerinin sebepleri aşağıdaki gibi olmaktadır:

Diş eti hastalığı

Çocukluk döneminden itibaren en sık rastlanan enfeksiyonel bir hastalıktır. Diş eti dokularının ve çene kemiğinin etkilenmesi ile diş kayıplarının ortaya çıktığı iltihap durumu tedavi edilmez ise ilerleyen dönemlerde diş eti çekilmelerine neden olur. Gereken tedavi ve ağız bakımı ile dokuların iyileşmesi sağlanırken, oluşma riski bulunan diş eti çekilmeleri önlenebilir.

Yaşlanma

Fizyolojik olarak doğal değişim evresi olan yaşlanma ile diş eti çekilmelerinin arttığı saptanmıştır.

Dişlerdeki çapraşıklık

Özellikle diş dizilimi kusurlu olan kişilerde diş ve diş eti hastalıklarının arttığı yönünde araştırmalar bulunmaktadır. Diş dizilimindeki çapraşıklıklar ve alt ve üst çenenin kapanmasına engel olan bozulmalar, diş eti çekilmelerine neden olmaktadır. Çene kemiğinin dar olmasında dolayı farklı dizilim sergileyen dişlerde diş eti çekilme sorunu ortaya çıkabilir. Bu tarz sorunları olan hastalara öncelikle ortodonti tedavi uygulanır ve daha sonra periodontal cerrahi yöntemler ile tedavisi gerçekleştirilir. Bu uygulamalar ile ağız içindeki açık yüzeylerin kapatılması sağlanır.

Yanlış diş fırçalama teknikleri

Diş etleri oldukça hassas bir yapıya sahiptir. Bu nedenle diş fırçasının çok sert kullanılması tahrişe neden olabilir. Bu doğrultuda gerekli bakım yapılmaz ise enfeksiyonel hastalık oluşarak ileri evrelerde ciddi sorunlar yaratabilir. Ayrıca dişlerin yatay fırçalanması da yanlış bir davranıştır. Diş aralarına yerleşen besin artıklarını bu teknikle temizlenmemektedir. Bu nedenle bakteri oluşumuna, diş çürüklerine, diş eti hastalıklarına ve diş eti çekilmelerine neden olur.

Bruksizm ( diş gıcırdatma )

Bruksizm her yaş grubunda görülen ve genellikle psikolojik etkenler doğrultusunda ortaya çıkan bir sorundur. Kişinin yaşadığı stres faktörünün genellikle uyku halinde dişlerini sıkma durumu olarak görülür. Bu diş sıkma eylemi ilerleyen dönemlerde dişlerde hassasiyet, estetik bozukluk ve diş eti çekilmelerine neden olabilir.

Frenilum dokusunun yüksek olması

Diş etine bağlanan ve frenilum olarak adlandırılan kas dokusunun yüksek olması halinde özellikle alt ön kısımda görülen bu durum, diş eti çekilmesi tedavisi ile kapanabilmektedir.

Diş eti çekilmelerinin neden olduğu sorunlar

Estetik bozukluk: Diş etinin çekilmesi ile kök yüzeyinde ortaya çıkan görüntü, estetik açıdan kişiyi rahatsız etmektedir.

Dişlerde hassasiyet: Bazı nedenlerden dolayı yaşanan diş eti çekilmeleri diş hastalıkları gibi açığa çıkan kök yüzeylerinde hassasiyet meydana getirir. Sıcak-soğuk içecek ve yiyeceklerde, soğuk hava şartlarında ciddi oranda rahatsızlık verebilir. Ayrıca bu yüzeylerin doğru fırçalanamadığı durumlarda iltihap ve hatta kök yüzeylerinde çürüme meydana gelebilir.

www.dentaluna.com internet sitesinde yer alan tüm açıklamalar tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgilendirmeler kesinlikle tıbbi muayene ve tanı yerine geçmez