0555 996 67 31 0212 224 40 50

Ağız kokusundan kurtulmak mümkün

Akşam Gazetesi Cumartesi Eki Dt. Arzu Yalnız Zogun ile ağız kokusu hakkında söyleşi yaptı. İşte söyleşinin tamamı:

İş ve sosyal hayatı olumsuz etkileyen ve aynı zamanda pek çok önemli hastalığın habercisi olabilen ağız kokusundan kurtulmak mümkün mü? Diş Hekimi Arzu Yalnız Zogun ağız kokusu tedavisini anlattı…

AĞIZ KOKUSU HAYATIMIZI ETKİLİYOR

Ağız kokusu sanılanın aksine oldukça önemli bir sorundur çünkü pek çok hastalığın habercisi olabilir. Ertelemek ya da geçici tedavi yöntemleri uygulamak hastaya ilerleyen dönemlerde büyük sorunlar çıkartabilir. Peki, iş ve sosyal hayatı olumsuz etkileyen ağız kokusundan kurtulmak mümkün mü? Dentaluna Ağız ve Diş Sağlığı Kliniği kurucularından Diş Hekimi Arzu Yalnız Zogun ağız kokusu tedavisini anlattı.

EVLİLİKLERİ BİLE ETKİLİYOR

Ağız kokusu kişinin iş, arkadaş ve ikili ilişkilerinde sosyo-psikolojik problemlere sebep olabilir. Pek çok kişi ağız kokusu sebebiyle insanlarla iletişime geçmek ve hatta tedavi olmaktan bile çekinebilir.

Evlilikleri bile etkileyebilen ağız kokusu sorunu, yakın temas halinde çalışan kişilerin de iş hayatını olumsuz yönde etkileyebilir. Ağız kokusu hassas bir konu olduğu için biz diş hekimleri doğrudan hastaya “ağzınız kokuyor, bu soruna da bu şekilde çözüm getireceğiz” demiyoruz. “Ağzınızda bir temizlik yapalım, bu sorunlarınız ağız kokusu yapabilir. Siz hissetiniz mi?” gibi konuşmalar ve telkinlerle hastayı tedaviye yönlendiririz.

AĞIZ VE DİŞ TEMİZLİĞİ ÖNEMLİ

Dentaluna Ağız ve Diş Sağlığı Kliniği kurucusu Dt. Arzu Yalnız Zogun

Ağız kokusu fizyolojilk ve patolojik olarak iki kısımda ele alınabilir. Fizyolojik ağız kokusunda kişinin ilk uyandığında sahip olduğu ya da gün içinde beslendiği gıdalardan kaynaklı ağız kokusudur. Herhangi bir tedaviye gerek olmadığı gibi çeşitli ağız gargaraları ya da diş ve dilin fırçalanmasıyla önüne geçilebilir.

Patolojik ağız kokusu kalıcıdır ve kişi de genelde ağızının koktuğunun farkında olamayabilir. Bu tür ağız kokusunun önüne fırçalama ya da naneli şekerlerle geçemeyebilirsiniz.

Patalojik ağız kokularında buna neden olan sistematik hastalıkların tedavisi sağlanması gerekir. Derin ağız ve diş temizliğiyle bile ilk tedavide ağız kokusunu yüzde 80 azaltabiliyoruz. Bunlara ek olarak var olan çürükleri tedavi ederek veya eskiden yapılmış kötü köprüler, kaplamaları yenileyerek de sorunu çözebiliyoruz. Ağız kokusu sanılanın aksine oldukça önemli bir sorundur çünkü pek çok hastalığın habercisi olabilir. Ertelemek ya da geçici tedavi yöntemleri uygulamak hastaya ilerleyen dönemlerde büyük sorunlar çıkartabilir.