Ağız Kokusu Nedir, Tedavisi Nasıl Yapılır?

agiz kokusu

1 ) Ağız kokusu nedir?

Ağız içinde ortaya çıkan çirkin koku ağız kokusu olarak ifade edilir. Ağız kokusunu, bir hastalık şeklinde belirtmek doğru olmaz. Ancak içerisinde oryaya çıkan bu koku, çok önemli hastalıkların belirtisi olabilir. Ağız kokusu, kendi içinde patolojik ve fizyolojik olmak üzere 2 grupta incelenir.

Fizyolojik ağız kokusu

Sağlıklı olan her insan, sabah uyandığında sindirim kanalında birikmiş olan gazlar veya dil üzerinde çoğalan bakterilerin sebebiyet verdiği ağız kokusu ortaya çıkabilir. Dilin üzerini fırçalamak ve ara sıra içerisinde çinko bulunan ağız gargaraları kullanmak ve sakız çiğnemek, bu konuda bir çözüm olabilir.

Günlük yemek ihtiyacını giderdikten sonra, yemekten kaynaklanan kötü koku ( örneğin sarımsaklı bir yemek ) ağız kokusu olarak değil, nefes kokusu olarak ifade edilir.

Patolojik Ağız Kokusu (Gerçek halitosis)

Patolojik halitosise sahip olan hastalar, diş doktoruna ağız kokusu şikayeti sebebinden dolayı başvurabilirler. Ağızlarında ortaya çıkan çirkin kokunun ya farkında varmazlar, ya da tolere edip, bunu kabullenirler.

Patolojik halitosis, aşağıdaki kategorilerde incelenebilir. Bunlar ise;

1: Hasta, ağız kokusunu kendisi fark eder. Böyle hastaların %24.1 diş doktoruna görünmek isterler. Genel olarak ağızlarında meydana gelen bu kokuyu kabullenirler. Halitosisten farklı bir şikayetten dolayı diş doktoruna muayene olurlar. Diş doktorunun fark etmesi ile de tedavi edilirler.

2: Koku, hasta tarafından değil, yakınları tarafından tespit edilir. Böyle hastaların %50 si diş doktoruna görünürler

2 ) Ağız kokusunun ortaya çıkma sebepleri nelerdir?

• Genellikle sinüs ve akciğer sebebi ile meydana gelen enfeksiyonlarda,
  • Şeker hastalığı,
  • Böbrek yetmezliği ,
  • Karaciğer yetmezliği,
  • Metabolizma bozuklukları,
  • Açlık, diyet, ağız kuruması, oruçlu olmak

agiz kokusu (2)

3 ) Ağız boşluğunun sebep olduğu ağız kokusunun tedavisi nasıl gerçekleştirilir?

Dişlerinizi ve diş etlerinizi koruyun

Dişlerde meydana gelen çürükler ve diş eti iltihapları, ağız kokusunun meydana gelmesindeki en önemli nedenlerden biridir. Ağız içinde herhangi bir enfeksiyonun meydana gelmesi, bakterilerin üremesini hızlandıracağı için, daima ağız kokusunun ortaya çıkmasına sebep olur. Diş ve diş eti hastalıkları, ciddi anlamda kötü koku yapar. Bu gibi sebeplerden dolayı, diş doktorunuzun tavsiyelerine uyarak, mutlaka diş sağlığı ve bakımına özen gösterin.

Ağızdaki protez ve köprüleri kontrol ettirin

Ağız içinde ki eskiyen bir köprünün ve diş protezlerinin olması, bir süre sonra besin birikmesine neden olacağı için, kötü kokulara sebebiyet verebilir. Bu durumlarda, restore edilmesi gereken köprü ve dolgular tekrar yapılmalı, eksik olan dişlerin yerleri için gerekli tedavilerin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Şekersiz sakız çiğneyin

Sakız, tükürük ve ağız kokusu ile savaşmanın en önemli yoludur. Şekersiz sakız çiğnemek, tükürük salgısının artırarak, ağzın temizlenmesi için yardımcı olur. Nane şekerleri ve tatlı sakızlar, bu konuda çok fazla pek işe yaramaz ve durumu daha da kötü bir hale getirir. Ancak xylitol barındıran sakızlar da, bu konuda yardımcı olabilir.

Tarçın kullanın

Yiyecek ve içeceklerinizin içine tarçın atabilirsiniz. Tarçın ağız içinde üremekte olan bakteriler ile savaşmada oldukça önemli bir silah olarak görülmektedir.

Diş ipi kullanın
Diş ipinin yardımı ile beraber, fırçanın temizleyemediği alanlarda bulunan bakteri ve yemek artıklarını çıkarabilirsiniz. Genel olarak diş gövdeleri arasında bulunan dar bölgelerde depolanmış olan yemek artıkları, hızlı bir şekilde bakterilerin çoğalmasına yardımcı olabilir.

Sigara içmeyin

Sigara içmek, ağız kuruluğuna neden olacağı için, otomatikman da ağızın kokmasına yol açar. Diğer bir ağız kokusu faktörü olan diş eti hastalıklarının da temelini oluşturur