fbpx

Çocuklarda Diş Gıcırdatma Tedavisi Nasıldır? | Dentaluna Group Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi

10 Eylül 2015 Arzu Yalnız0

Çocuklarda görülen diş gıcırdatma rahatsızlığının tedavisi için, ilk olarak palyatif olan, yani basit çözümlere yer verilir. Bunun için ise, ilk olarak pedodontist-çocuk-aile üçgeninde konuşularak, çocuğun diş gıcırdatma sıklığı, diş gıcırdatırken dişlere uyguladığı baskı ve kuvvet ile alakalı olarak detaylı görüşme ve değerlendirme yapılır.

Bu işlemlerin ardından, çocuğun ağız içi muayenesi gerçekleştirilerek, dişlerde mevcut olan aşınmaların ne derecede olduğu kontrol edilir. Çocuğun dişlerinde aşırı derecede aşınmaların tespit edilmesi halinde, bu bölgelerin tedavi edilmesine ihtiyaç duyulur. Aynı zamanda çocuğun dişlerinde ki kapanış ilişkisi de kontrol edilmeli, olası bir bozukluk durumunda, bunlar basit aşındırmalar ile beraber dengelenmesi ve düzeltilmesi sağlanmalıdır. Ağız yapısında gerçekleştirilen bu düzeltmelerin herhangi bir yarar sağlamaması halinde, basit ağız içi apereyler yapılarak sorunun ortadan giderilmesi için çalışılmalıdır. Bu işlemlerin yanı sıra, aynı zamanda çocuk doktoruna da danışılmalı ve çocukta az önce ifade ettiğimiz bağırsak paraziti veya diğer sistemik etkenlerin de bulunup bulunmadığı inceleme ve araştırılma altına alınmalıdır

www.dentaluna.com internet sitesinde yer alan tüm açıklamalar tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgilendirmeler kesinlikle tıbbi muayene ve tanı yerine geçmez

Bir Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * olarak işaretlenir.

Dentaluna

Vizyonumuz, hastalarımıza güven, iş kalitesi ve istisnai hasta bakımı üzerine kurulu, ömür boyu sürecek bir ilişkiyi teşvik edecek bir diş deneyimi sunmaktır.

Bizi Sosyal Medyadan Takip Edin

Bizi sosyal medyadan takip ederek tüm gelişmelerimizden haberdar olun.

Copyright 2021 | www.dentaluna.com | Tüm Haklar Saklıdır.

Bağlan
💬 Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabiliriz?