Diş eti Morarması Nasıl Tedavi Edilir?

Diş eti morarması nedir?

İnsan dokusunda cilt rengini belirleyen melanin pigmenti, diş etlerine de rengini veren ve ultraviyole ışınlara karşı koruma sağlayan koruyucu bir yapıdır. Özellikle kadın hastaların östrojen hormonunun aktif olduğu değişim evrelerinde melanin pigmenti yoğunlaşarak küme halinde diş etlerinde mor görüntünün ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu morarmalar zaman içerisinde pigmentlerin yoğunlaşarak, mor renge dönüşmesi şeklinde ifade edilir. Mor diş etleri, ağız ve diş hastalıklarının bir belirtisi olarak düşünülse de, herhangi bir sorunu olmayan sağlıklı ağız yapısında ortaya çıkabilir.

Diş eti morarmasına neden olan faktörler nelerdir?

Diş eti morarması, genellikle kadınların ergenlik ve hamilelik gibi köklü hormonal değişim evrelerini yaşadığı dönemlerde artan östrojen seviyesine bağlı olarak sağlıklı bir kişide de ortaya çıkabilmektedir. Yaşanan hormonal dengesizlik diş etlerindeki melanin pigmentinin yoğunlaşmasına neden olarak, zaman içerisinde kötü bir görüntü olarak ortaya çıkmaktadır. Ayrıca mor diş etleri kadın ve erkek, genç ve yaşlı hasta grubunda ortaya çıkabilecek bazı faktörleri içermektedir. Mor diş etlerine neden olan faktörler aşağıdaki gibi olmaktadır:

• Kahve tüketimi
  • Sigara kullanımı
  • Alkol tüketimi
  • Sağlıksız beslenme
  • Genetik yatkınlık
  • Hatalı diş tedavileri (dolgu, köprü, implant)
  • Çevresel faktörler, zaman içerisinde diş etlerinin morarmasına neden olmaktadır.

Mor diş etlerinin tedavisi var mı?

Mor diş eti sorunu genetik geçişli değil ise, diş etlerinde meydana gelen morarmaların tedavisi yapılabilmektedir. Genellikle dolgu ve köprü işlemlerinin damak yapısına uyum sağlayamaması nedeni ile diş eti morarmaları ortaya çıkmaktadır. Morarma tedavileri de, bu soruna neden olan dolgu ve köprülerin kişiye uygun bir şekilde yeniden yapılandırılmasıyla morarmalar azaltılabilmektedir. Diş etlerinin iyileşme sürecinden sonra diş etleri tekrar eski görüntüsüne kavuşabilmektedir. Ayrıca diş hekiminin diş etlerine uyguladığı solüsyon ve pansuman tedavisi sonrasında da, mor diş etleri giderilebilmektedir. Mor diş etleri başlangıçta ağrısız bir şekilde uzun bir süre devam edebilir. Ancak ilerleyen zamanlarda geri dönüşü olmayan diş eti çekilmesi ve diş kaybı gibi ciddi sorunlara neden olabilmektedir. Bu nedenle mor diş etleri ihmal edilmemesi gereken önemli bir sorundur.

Diş eti morarması nasıl tedavi edilir?

Günümüzde oldukça geniş alanlarda kullanılan lazer teknolojisi ile mor diş etlerinin tedavisi yapılabilmektedir. Diş eti renginden kaynaklanan kötü görüntü itibari ile yeniden estetik açıdan kazandırılmasının yanı sıra, yaşanan sorunun ilerleyen dönemlerde ciddi hastalıklara neden olmaması için tedavisinin yapılması gerekmektedir. Gelişen teknoloji ile birlikte diş eti morarmasını giderebilecek diş peelingi olarak ifade edilen uygulama yapılmaktadır.Bu yöntem ile diş eti katmanları yavaş yavaş inceltilerek, mor derinin soyulmasını sağlanmaktadır.

Bu sayede deforme olan eski katman yerine, diş etinin tekrar sağlıklı görüntüsü elde edilir. Uygulanan işlem kişinin rahatsız olabileceği herhangi bir ağrı durumuna neden olmadan oldukça kısa bir süre içerisinde tedavisi gerçekleştirilmektedir. Ancak diş derisinin kaldırılmasında biraz rahatsızlık duyulabilir. Fakat tedavi sonrasında kişinin tüm estetik kaygısı giderilebilmektedir. Ayrıca dişlerin düzenli olarak her gün fırçalanmasına, diş ipi kullanılmasına ve gerekli diş sağlığı tedavilerinin yapılmasına özen gösterilmesi gerekir.